Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

pust och svettigt...eller....

.....

Ja det här med vinteridrott kan vara nog så svettigt fast man bara sitter i soffan framför TV-n och idrottar. Det känns skönt att OS tävlingarna nu är slut. Då kan vardagen återgå till det vanliga. Jag har ju gott om tid att titta på TV så jag har tittat en hel del under OS. Till och med jag, som annars är lugn och ganska trög, har fått upp pulsen och blodtrycket när jag kollat på tävlingarna.....men ett par gånger har jag somnat i soffan och vaknat när tävlingen var över. Man kan undra om man skall bänka sig i soffan och sitta (ligga) kvar där fast de intressantaste tävlingen är över. Ibland kan man tro att man har en hel rulle dubbelsidig tejp fasttejpad på byxbaken eftersom man sitter som fastklistrad i soffan. Det är bara hungern och trycket i blåsan som kan sätta fart på en. Eller hur har du det ? Första tävlingsdagen hade jag ännu litet vanlig fart på kroppen och knoppen. Då laddade jag bordet fullt med hobby prylar och började göra vän-dags-kort. (se bild nedan) samtidigt som jag kollade OS


Jag gjorde ett knippe likadana kort som jag sen skickade iväg med posten. Tyvärr blev en del av korten försenade för postbäraren hade glömt kvar dem i lådan. Glömt?... jo vi har en sådan service att man får lämna brev och dyl.(med frimärke på) i egen låda, sätta fast postens egen reflex på lådan, sen plockat brevbäraren upp dem och för dem till posten. Den här servicen började posten med när de plockade bort en hel del av avsändarpostlådorna ute på landsbygden. Har man tillräcklig långt till postens egen låda får man använda reflex systemet. Jättebra tycker jag. Nu behöver jag bara gå ca.50 meter när jag vill sända ett brev. Men tyvärr händer det ibland att något brev blir kvar i lådan om man sänder flera på en gång. Men de far nog iväg sen när brevbäraren kommer igen.

Nä nu skall jag nog sluta för min stol håller på och göra mig galen....den knarrar så man borde ha hörselskydd på sig. Annars finns det risk för hörselskador om man sitter o knarrar för länge. Så nu skall jag sluta skriva och  i stället gå och hämta symaskins olja... det kan man väl olja en knarrande stol med...

Min älskade (?) knarrstol

3 kommentarer:

  1. Fina kort..men det va ju synd om de ska lämn i postlådan..ja de far ju sen..förståss..jag fick nu mitt o tusen tack! Jag har inte kollat os nå alls..är inte så himla intresserad heller.Börjar du bli bättre om vi sku kom ut nån dag?..kikka

    SvaraRadera
  2. jotack just nu mår jag hyfsat... men skall till läkaren på onsdag, troligtvis får jag behandling då också + på torsdag. Efter det går jag på halvvarv ett par dagar. Jag kan höra av mig sen när jag svicknat till.

    SvaraRadera
  3. Hej Birgitta. Tack för kommentaren som jag läste nu först. Stolen knarrar inte mera men inte tack vare symaskinsolja...för någon sådan fanns inte till hands. Någon av herrarna i huset har "lånat" den. Jag i min tur lånade olja av min Man, men jag gjorde det i smyg för jag tog oljan som han oljar sina jaktgevär med!!! Funkar bra. Jag måste plocka stolen i mindre beståndsdelar innan jag fick oljan inspjuttad just på knarret.

    SvaraRadera