Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

OJ, OJ OJ vad tiden går

Hej på er.

Jag blev alldeles förskräckt när jag såg hur länge sen jag visat upp mig. Det var ju i fjol !
Att jag inte visat upp mig beror helt enkelt på att jag inte har haft ork eller lust. Jag har haft fullt upp med att sköta om mig själv. Har varit många vändor till sjukhus, ätit massor av antibiotika och varit allmänt krasslig efter cytostatika behandlingarna. Senast fick jag en eländig förkylning efter behandlingen. Men just nu känner jag mig ganska ok.
Under den tid som jag varit "borta" har ganska mycket ändrats. Tyvärr mest tråkiga saker. Har tex. ändrat frisyr... 


jag gillar inte att ha peruk så jag använder den bara när jag är ute bland folk. Tycker att jag ser fånig ut när jag har på den. Många har sagt att den passar bra, att det knappt märks att det är en peruk, så kanske den inte är så fånig som jag tror.
Tyvärr är det inte bara håret på knoppen som försvinner. Också ögonfransarna gläsnar.

nu

före









....... DET känns inte kul.....

Men inte är livet bara tråkigt o trist, nog finns det ljusglimtar också. I onsdags var jag o en kompis på bio och såg Hundraåringen som hoppade ut genom fönstret och försvann. Vi fick oss många goda skratt när vi såg den och ännu på hemresan satt vi och skrattade.
Jag handarbetar  nog en hel del också. I går knåpade jag ihop ett kort+ kuvert.

dekoren på hjärtat har jag broderat
Oj, gubben kom just och sa att han går och lägger sig o nu först ser jag hur mycket klockan är.
Jag skall nog packa mig i säng jag också.Skall lyssna en stund på en ljudbok av Sofi Oksanen, Baby Jane heter den. Jag tror att det är en av de första böckerna som Oksanen skrivit. Jag har bara lyssnat ett par avsnitt ännu så jag vet inte om boken är bra eller inte, men verkar var helt ok.

Som sagt jag skall packa mig i säng så Tack och godnatt för denna gång.

1 kommentar:

  1. ja du skall nog sköt om dej..bloggen väntar med sina inlägg om du inte orkar.. Bara du blir någotsånär så skall L o jag kom ut..du har ju en present som väntar.. ja nu vart du lite nyfiken..Vet du håret kommer ju tillbaka..men det kan jag förstå att det inte är så kul..Grattis till dej på din dag som är idag!!!KRAMAR från Christine

    SvaraRadera