Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

JIPPPIIIIIII.......

Hej. Nåja, nu har jag tovat ett par tofflor. Ett par blev jättefina men det andra paret skall köras i maskinen en gång till.


 Nu finns det risk för att hela släkten kommer att få tovade tossor till julklapp. Det är ju jättelätt att göra sådana. Jag råkar ha passande garn så mycket att jag får stickat flera par . De här tofflorna är i barnstorlek men jag har ändrat mönstret litet så jag hoppas att nästa par blir i vuxen storlek.
 I dag när jag fick städningen avklarad satte jag mig ner o startade stickorna. Nu har jag bara litet kvar att sticka sen får jag stoppa ett par till i maskinen. Spännande att se i vilken storlek de blir. Det är tur att det finns både småfotade och storfotade i släkten  för jag antar att alla tossor blir olika stora. Det är kul att pyssla med något man inte har testat förut. Känner mig riktigt inspirerad just nu.  Nu skall jag sätt mig och sticka de sista varven o sen avslutar jag dagens gärning. Ha det så gott alla där ute.

1 kommentar:

  1. Javisst är det kul med tovning..Jag har både stickat tossor o vantar.. vi beställde garn till kursen, men fritidsgarn går bra o sånt som är av 100% ylle., Huopa el Aino...va de nu heter alla.. Du kan ju sticka fyrkantiga bitar också till tossor o sen sy ihop då blir det såna där rutor du vet..då kan du använda restgarn o göra en ruta i var färg.

    SvaraRadera