Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

Hej

Hej igen.
Det är ett tag sen jag visat upp mig. Har känt mig litet deppig se senaste dagarna. Har fått behandling igen så batteriet är litet urladdat. Att jag känt mig deppig beror på att cellgiftsbehandlingen gör att jag tappar håret. Jag var förvarnad att det kommer att göra det, men det känns tråkigt ändå. Jag har skaffat peruk men har inte börjat använda den ännu för jag har några strån kvar på knoppen. Tiden får utvisa om jag kommer att börja använda den eller inte.
Innan jag fick behandlingen var jag på loppisrunda med några vänner. Vi vandrade igenom tre olika lopptorg i Vasa. Vid middagstid hade vi matpaus och var och åt oss proppmätta för att orka loppa på flera timmar till. Jag köper sällan antikviteter och sånt, ofta köper jag ingenitng alls.Jag tycker mest om att bara gå och titta. Men visst händer det att jag kommer hem med prylar som jag tycker jag behöver...eller tror att jag behöver. Den här gången kom jag nog hem med en kasse med prylar i. Jag köpte tex de här
Ett par sko lästar. Jätte händiga att forma tovade tossor med. Ett fynd för 3 euro







En TupperWare lökhackare. Inget fynd precis men jag skall ge den till Sonen. Jag har lovat köpa en sån till honom. Själv har jag en exklusivare modell där man bara drar i ett snöre för att få skärbladen att rotera. Men jag tycker att min unge Son nog kan använda sina händer och vrida runt litet. Jag betalade 12 euro för den.




Den här vasen gillar jag mest av de prular jag köpte, så jag kallar den ett fynd. Den är liten, bara ca. 10 cm. hög och bullig och tung. Jag älskar just sådana glasvaser. Bulliga, runda och tunga. Don efter person...? Jag betalade 8 euro för den

Den här burken skall jag använda när jag bakat småbröd till jul. Visst är den gullig? Tror jag betalade 3 euro för den
Jag köpte också en kavaj, en ljusstake och litet garn men dem har jag inget foto på.
Jöss!!! Klockan tickar med racerfart. Måste avsluta och börja fixa litet mat till middag. Jag tror jag tar den lätta vägen i dag och rör ihop litet soppa...korvsoppa

Hej då tills jag dyker upp igen

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar......javisst är cancer en vidrig sjukdom....... men nu har man det och får göra det bästa man kan av sitt liv även med monstren i kroppen .... En stor kram till dig <3

    SvaraRadera