Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

Överraskningar gär gott

HEJ.
Här är jag igen. I går kväll fick jag en glad överraskning. Jag fick en tavla av en bekant. Det finns en liten historia bakom tavlan. I somras när vi hade soppmarknadsdag vid muse´et ordnade vi två lotterier också. Det är en tradition. Det ena lotteriet var ett snabblotteri. Då får man vinsten genast om man vinner. Det andra lotteriet pågår längre och eventuella vinster meddelas till vinnaren senare. I det lotteriet  är huvudvinsten ofta en tavla eller något föremål som donerats av den konstnär som  haft utställning i museét i juli månad. Jag köpte ett par lotter och hoppades verkligen på att vinna tavlan som lottades ut. Som vanligt vann jag varken tavla eller något annat. Tavlan vanns av en av styrelse medlemmarna, herr N, i Hembygdsföreningen. Vi hade skämtat mycket om tavlan för de flesta av st.medlemmarna gillar inte den, men det gör jag. Jag var ganska besviken när inte jag fick den. Och så i går kväll när vi var på väg till st.mötet kommer N. med en påse i handen och ger den till mig, och säger "Varsågod det här är till Dig" Gissa om jag blev överraskad när jag fick se tavlan...och glad ! I dag har jag spikat upp tavlan på en vägg i tamburen. Tyvärr faller ljuset på tavlan från fel håll. Det kan hända att jag byter ut glaset i ramen till ett glas som inte reflekterar ljuset så mycket. Tavlan är ganska mörk så den behöver ljus. Räcker det inte med att byta glas så får jag väl fixa någon belysning så att tavlan syns. För synas skall den, jag gillar den.
 Försökte fota den men det var svårt...skuggan av min nuna eller mage syntes på  alla foton. Fick alltså inte någon bättre bild. Visst är tavlan kul ?....

2 kommentarer:

  1. ja den va rätt så fin..en stor pipa är det väl..? Jag köpte en tavla på loppis för en tid sen.. två grodor som dricker vin, hahah--- men samma sak där har tänkt visa den men det funkar inte..pågrund av glasets reflexer..Den kosta bara 4 euro.Ha det bra så kanske vi dyker opp.,., vem vet.

    SvaraRadera