Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

Kallt om händer o fötter.

Fotot när de första hagelskuren och snön kom
Hej på er.
Det känns litet konstigt när man kikar ut genom fönstret och ser att det är SNÖ på marken.
Jo visst, vi har fått snö. Första flingorna kom i torsdags och ännu sitter snön kvar på marken ! Varje år är det likadant. Vintern kommer lika plötsligt, man är liksom inte beredd ,fast man vet ju på förhand att det blir en vinter. Tänk att man aldrig lär sig att plocka fram litet varmare kläder o dyl. i god tid. Då skulle man ju inte behöva vända upp och ner på allt som finns i garderoben innan man hittar de varma kläderna som man behöver just då och GENAST. Jag tillhör den rasen som fryser om händer o fötter så fort det blir kallare än +18 grader. I går tex. Då jag gick förbi spegeln råkade jag kika ner på fötterna (jag ser fötterna bara om jag tittar i spegeln). Då konstaterade jag att jag hade mommo tofflorna på mig. Nåja, inget konstigt med det,men förutom tofflorna hade jag ett par tjocka raggsockor,sockor, strumpbyxor och stödstrumpor och ändå frös jag. Ja ,jag hade förstås också långbyxor på mig, och en tjock ylle tröja.
vad vore livet utan mommotofflor....kallt
Nej fy tusan, jag klär ju mig som en gammal tant..... men jag är väl ingen tant....eller..? Det där tåls att tänka på. Medan jag grunnar på det, skall ni ha det så bra där ute. så Hej då tills jag dyker upp igen:


1 kommentar:

  1. haha ja du är rolig du.. tant.. inte är vi väl det.. Jag har inga strumpor el tofflor på mej,,går barfota än---det skall nog bli kallt förrän jag tar på mej tofflor..ca -10 ute...kan medge att golvet kan kännas kallt nångång.. man borde ha golvvärme..ha det gott...

    SvaraRadera