Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

KORT PYSSEL

Hej.
Nu är det jättefint  ute. Snö på marken och fullmåne. Jag älskar detta ljus. Det är trolskt på något sätt. Försökte fota men fick ingen bra bild. Tidigare i dag när jag var ensam hemma, ja Sonen är hemma men honom ser man inte mycket av, blev jag inspirerad att göra julkort. Inspirationen kom nog från snön. Jag knåpade ihop några kort och kuvert. Jag gör oftast tillhörande kuvert när jag gör kort. Det blir en bättre helhet på det sättet. Jag kunde knåpa på en god stund innan Gubben o Man kom hem från sin jakt runda. De hade haft en givande jakt, för de hade fått en fasan som byte. Båda två var på gott humör när de kom traskande. Nåja Gubben traskade o hunden yrade på som vanligt. Om man följer hunden med blicken en stund blir man alldeles yr i knoppen ,för den står inte stilla en sekund. Så är det alltid när de har varit på jakt. Hunden går på högvarv ett tag innan den lugnar ner sig och lägger sig på sin bädd o börjar sova, och då drömmer den ofta, för den grymtar och har ljud för sig o benen sprattlar. Det ser ut som om den springer. Kul att se på.

Till korten jag gjorde använde jag virkade stjärnor som jag gjort för ett tag sen.Till ramen använde jag färglöst hobbyströssel som jag fäste med smal dubbelsidig tejp. Dubbelsidig tejp är en bra uppfinning.Lätt att använda o kladdar inte. Jag tycker att det är svårt att få kuverten att hålla ihop i limningarna med lim,men  med tejp går det bra.

oj,oj vad klockan tickar iväg..måste försöka vara förståndig i kväll och gå och lägga mig litet tidigare och inte sitta uppe hela halva natten. Säger alltså Hej då o God Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar