Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

Handarbetsiver

Hej. Just nu har jag en riktig handarbets period. Håller något handarbete i handen hela tiden. Byter från det ena till det andra, beroende på var jag sitter. Sitter jag i soffan så virkar jag pannlappar. just nu virkar jag av garnet som jag fick i Nattugglans tävling. Har en hjärtformad lapp nästan färdig.
Sitter jag vid köksbordet så syr jag eller jobbar jag med silver. Det är det jag helst vill göra. Jag gör just nu ett smycke av en silversked som jag fyndade på loppis. Jag hittade en påse gamla skedar när jag var på loppis för ett tag sen. Jag såg genast att där fanns en silversked så jag köpte påsen. Betalade 5 € för den. Jag var glad som en barnunge på julaftonen när jag öppnade påsen. De gamla skedarna tänkte jag slänga hela bunten men Sonen fick syn på 6 st som han ville ha så han fick en del av loppisfyndet. Resten hamnade i roskis. Jag vet nog varför hadarbets ivern går på högvarv just nu.  Försöker skingra tankarna som snurrar i knoppen. I morgon skall jag få min första cellgifts behandling. Sen kör karusellen igång. Jag hoppas att jag inte får så mycket biverkningar av behandlingarna. Förra gången gick det rätt bra men nu skall jag också få cytostatika i tablett form. Det kan alltså bli tufft. Men handarbete är bra terapi. Man glömmer alla tråkigheter när man handarbetar. Sätter med bilder på smycket jag håller på med. Nu säger jag hej för denna gång
jag gör smycket så att man kan använda det på båda sidorna


så här kommer "framsida" börja se ut. Det är finslipningen som skall göras ännu.
Sen är det klart.
Ps. har någon något kul mönster på pannlappar. Min egen fantasi tryter. Skulle vara kul att få något nytt.

1 kommentar:

  1. hej.. lycka till behandlingen.Silverskeden va fin, hur fasen får du ut ett hjärta där i mitten..jag fattar int nå... haha.Jag har nog nå mönster på nå pannlappara som du sku kunna stick el virka..tex dubbelvirkning..eller så att det blir som ett korgmönster..ska jag virk opp en bit o sänd åt dej..så får du riv opp sakta o kolla hur det är..

    SvaraRadera