Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

GUBBAR,BAK OCH REGNBÅGE

Hej. I dag har mina "gubbar" inlett sin välbehövliga semester. Det känns mysigt att ha dem runt sig hela tiden. Sonen har två veckor ledigt o Gubben har tre.
Jag har bakat en hel del i dag. Det fanns bara några gamla bullar i frysen senast när jag skulle bjuda på kaffe med dopp, så det var dags att skrida till verket och börja baka. Eftersom gubbarna är hemma så kunde jag koncentrera  mig på bakandet, de har skött de dagliga rutinerna :)  Jag började med att baka Runebergsmuffins... jo jag vet...det är inte Runebergsdagen men muffinsen är så goda att jag bakar dem nu som då..till Runebergsdag eller inte

Jag älskar "Lyxbitar" så jag bakade sådana också.Mums...

Jag avslutade bakandet med vaniljbullar... också mums
Jag kan plocka in recepten en annan gång... klockan är så mycket att jag skall gå och lägga mig,den är en kvart över ett. Skall bara plocka in bilder av regnbågen som jag var ute och fotade för en stund sen. Det var UNDERBART VACKERT ute, ett trollskt rödaktigt skimmer som lyste upp himmelen. Och en hel regnbåge.Tyvärr gick det inte att få det vackra fotat, har varken kamera eller kunskap att fota något så vackert.... men gjorde ett försök och så här blev resultatet....

2 kommentarer:

  1. men skitt va bra regnbåge du fick!!O jisses va du ha bakat,,jag sku måst gör he å. men då jag gör nått ja då är alla fram o äter o vips så är det slut..skulle önska jag sku hind lägg nå i frysen å.Hur gick det på marknaden??:Jag skulle gärna ha kommit, men ungarna va här...o det va allt möjligt..Stina hade inte tid..Men idag sände jag iväg din vinst,,så nu får du vänt på paket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo tack marknaden gick bra. började koka klimpar kl.6 och sen var det full rulle till kl.16. kom hem vid halv fem tiden..fullt dagsverke alltså.I kväll hade vi planeringsmöte och i morgon lörd. skall jag och servera kaffe när det är allsång vid museet. tack för vinst paketet,kul grejor.

      Radera