Om mig

VASA, SYD öSTEROTTEN, Finland
Jag är en skrattglad 50+ tjej som njuter av livet när jag får handarbeta. Har alltid något handarbete på gång. Bor på landet med min Man och vår Son och en hund.

Blickar framåt

Hej igen. I dag har jag varit till doktorn och fått reda på hur och när behandlingen mot cancern skall börjas. Behandlingen blir som förra gången, med cytostatika. Kommer dessutom att få tabletter. Det känns litet spännande att påbörja behandlingen. Hur mycket cellgift orkar min kropp ta emot innan den säger stopp, och hur funkar tabletterna. Det blir tiden som får utvisa det. Om två veckor påbörjas behandlingen. Beskedet jag fick var ungefär det jag hade väntat mig så jag kände  mig inte deppig alls efteråt. Så i stället för att åka raka vägen hem for vi in till centrum (Vasa).Vi var till en möbelaffär och jag köpte ett litet skåp att ha vi vessan. I skåpet får jag packa in alla tillbehör som jag behöver när jag sköter stomin. Om vi får skåpet ihop plockat alltså...ännu så ligger det väl inpackat i två paket. Vi träffade Sonen också. Vi träffades vid en restaurang där vi åt middag. När jag skulle betala maten funkade inte mitt bank kort. Då märkte jag att det var föråldrat ! Jag har helt glömt bort att det skall förnyas så jag har inte hämtat det nya från banken. Jag har inte använt kortet på länge, jag har ju mest legat på sjukhus den senaste tiden och där klarar man sig bra med några mynt i fickan. Nåja Gubben räddade situationen genom att plocka fram sitt kort...
När vi ätit skildes vi åt, Sonen till sin lya,Gubben på matuppköp och jag åt mitt håll. Jag hade planerat att handla några småprylar. jag hittade inte det jag sökte så jag köpte en handväska i stället : )   Har länge sökt en väska, en lagom stor och lagom liten. I dag "råkade" jag få sy på den.... och kan du tänka dig den var på rea ! Då faller man för frestelsen eller hur....

1 kommentar:

  1. va fin väska!!Jag skulle också vilja ha en ny en..men vet inte riktigt hur den ska se ut..Men jag sände efter en vinterjacka o stövlar till ellos--få se då om de passar.Hoppas det går bra med behandlingen...o att du inte ska må skit..kramar

    SvaraRadera